mandag 6. desember 2010

Tårer på kulturhuset

Mari Boine

Nora & Mari


Gaven fra Nora

Mari i 2007 etter litt Nina-styling..

Nora Kiil går av som leder ved Kulturhuset ved nyttår. I den forbindelse inviterte hun sine samarbeidspartnere og venner til Mari Boine konsert og avskjedsfest attåt. Jeg var så heldig å bli invitert og med meg tok jeg mine kjære foreldre. Lettrørte meg kjente tårene trille til Maris vakre toner. På en låt som ikke ennå er utgitt sang hun en kjærlighetssang til en trilobitt (fossil). Mari er også en mester i å kommunisere med publikum mellom låtene og hun dedigerte en sang til Nora og sa hun alltid vil tenke på henne når hun står på Kulturhusscenen i framtiden. Nora som går sine egne veier, sa hun, full av godhet for sin venninne. Jeg har vært så heldig å jobbe for og med begge damene før. Var med å style Mari ni dager før min sønn kom til verden i 2007 og Nora bestilte et par forestillinger fra meg på Kulturhuset, bl.a et til 25 årsjubiléet i fjor.. Det var et samisk/afrikansk show med modeller og dansere. Siden Nora var i Senegal på forretningsreise i forkant av forestillingen kjøpte hun inn noen afrikanske stoffer og tilbehør for meg. Hun ga meg også en gave. Et lappeteppe laget av en tigger på gata. "I dine farger" sa Nora. Hun hadde så rett så rett. Jeg blir å savne henne på Kulturhuset. Fikk et tips i dag om at hun er nominert som Årets Tromsøværing i avisa iTromsø. Er du også en tilhenger av henne stem i vei her. Er du en fan av Mari har du forresten sjansen å overta ett plagg på moteauksjonen jeg arrangerer på Nerstranda førstkommende fredag kl 21. Snakket med Mari i dag og hun skal donere en Julie Skarland topp.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar