mandag 6. desember 2010

Gamle Røyers Velforening

Kjersti-Røy disker opp med Golden Cock

Sissel har god smak OG er flink å male!

Røyene Herborg, Kjersti og Sissel

Alternativ dans rundt juletreet

Firkløveret samlet!

For noen år siden var jeg så heldig å bli tilbydd en plass i Gamle Røyers Velforening.. Jeg møtte Herborg-Røy gjennom en del sosialisering på Storhaugen der noen av hennes brødre bodde og etterhvert fikk jeg altså tilbudet om medlemskap og jeg slo til. I årenes løp har vi blitt spredd for alle vinder og flere barn har kommet til verden, men en ting har vi holdt hellig: Julebordet. Årets julebord var hos Sissel-Røy og Kjersti-Røy kom fra Oslo. Med seg i bagasjen hadde hun ny ekspertise, ikke nok med at hun har fullført forfatterstudiet de siste par årene, en enorm kunnskap innenfor drink-kunsten hadde hun også med seg. Og heldige oss andre var prøvekaniner. Sissel-Røy sto for maten, lutefisk og pinnekjøtt, Herborg-Røy tok med portvin og undertegnede hadde selvplukket multebær-krem. Vi danset rundt juletreet og Kjersti-Røy lærte oss en cocktaildans hun selv hadde koregrafien på: veldig bra. Vi skålte for året som har gått, Herborg-Røys plateutgivelse, Sissels-Røys flotte passtime-malerier og ellers andre viktige og uviktige ting. En herlig kveld med mine vakre venninner!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar