onsdag 8. desember 2010

INTRO har gjort falkeblikket enda kvassere


Det sto skrevet i gårdagens Nordlys at jeg brøt ut i jubel da de 23 utvalgte prosjektene ble annonsert på mandagens pressekonferanse om INTROs kulturnæringsfond. På en skala fra 50 000- 1.5 mill var det jeg som fikk det laveste beløpet, men jeg tok det igjen i å juble høyest. 50 000 kr for meg og mitt -vel og merke- forprosjekt betyr reiser til London, Oslo og diverse plasser i Nord-Norge for å redegjøre om det er liv laga for et high tech castingbyrå, i motsetning til sånn jeg jobber nå, low tech med permer for hver film med bilder og skjemaer. Et potensielt hovedprosjekt vil da kunne gjennomføres adskillig enklere fordi forprosjektet legger grunnstenene for hovedprosjektet: å digitalisere mitt castingbyrå. Har allerede vært i kontakt med castingbyrået Broadcasting som jeg var med i på slutten av 90-tallet. (var forøvrig også med IMG også som er et modellbyrå- jeg var den laveste modellen de noen gang hadde representert forresten, med mine 1.65 m.o.h) I februar reiser jeg til London for å være flua på veggen når agenten Danny gjør det han gjør best: finne de rette fjesene til diverse filmer og reklamer. Med hans hjelp skal jeg bli dyktigere. Proffere. Er du stygg eller pen. Tjukk eller tynn. Gammel eller ung. Ikke føl deg trygg.. Når jeg går inn i agentrollen kan jeg slå til overalt, i toalettkøen, på supermarkedet, i gågata og på kinoen. Med falkeblikket scanner jeg alle jeg ser og memorerer de til eventuelle prosjekter dukker opp. Så nå vet du det. Føler du deg beglodd neste gang du ser meg er det kanskje en bra ting!?

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar