torsdag 2. desember 2010

Strikking er hobbyverdens svar på crack cocaine

Arne & Carlos

Flinke menn viser fram flott mann

Insektmenneske

Strikkens klipp og lim ala Arne & Carlos

Lene med et urgammelt pledd laget av ullgensere

I dag avsluttet forfatterduoen Arne & Carlos sin Norgesturné i Tromsø med boka "Julekuler". Folk har gått mann av huse for å kjøpe denne boka og sålangt har 37 000 nordmenn åpnet pengepungen for deres tradisjonelle såvel som alternative strikkemønster. Carlos sa at folk er blitt så avhengig av strikking at han sammenlignet den med Crack. For et radarpar. Skikkelig inspirerende og morsomme. Satt og humret for meg selv når de på en herlig folkelig måte snakket om veien fra moteskoler og suksessen i de store byene til huset på landet med landlige inspirasjoner som f.eks insekter. Som videre førte med seg tegninger av insektmennesker som igjen ble overført til strikkemønster. Bare et lite eksempel på hvor de hentet sine ideer fra. IKKE fra alle deres opplevelser i verdens motemetropoler kunne de skrive under på, mest kreativ var når de når de var hjemme på sin nedlagte togstasjon. Husfliden var vertskap og biblioteket sto for fasilitetene. Noe som forundret meg var hvem de 75 oppmøtte var. 90% var voksne damer på min alder og oppover. Hvor var de unge og hippe? Hallo! Arne & Carlos! En av Norges største motesuksesser worldwide! Skjerpings. Jeg skal ihvertfall fortsette å være den ulljunkien jeg har vært så lenge jeg kan huske. Ikke strikker jeg dog, men ullplagg må jeg ha. Etter dagens seanse er jeg ikke blitt mindre avhengig..

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar