søndag 20. november 2011

Drømmejobben Lapland



Må bare fortelle om et helt fantastisk oppdrag jeg nettopp var så heldig å få være med på. Spillefilmen Lapland. For en tid tilbake ble jeg kontaktet av selveste BBC, via FilmCamps anbefalinger, og det de ønsket var følgende: noen samiske klær, statister som skulle spille engelske turister, samt en person som kunne være med i AD (assistant director) teamet- en utfordring jeg tok! De ville også ha en kostymeassistent og en makeupassistent og jeg foreslo min assistent Ellen til kostyme og min gode gamle kollega Elisabeth til sminkeoppdraget. Vi tre bodde sammen i vaktbua på Holmen leir (FilmCamp) i en uke og det var et sånt oppdrag der jeg måtte klipe meg litt i armen innimellom. Det var på en måte uvirkelig. Det var som en drøm. Jeg sto på med walkie talkien i den ene hånda og skuespillerene i den andre. Jeg hadde i forkant av uka på filmcamp castet ca 4o statister fra Øverbygd og omegn og de var også i sving. Det var mange beskjeder som skulle videresendes og oversettes og det var ikke akkurat rolige dager. Det var beinhard jobbing og jeg elsket det. Jeg bodde jo 7 år i England og det å henge ut med de engelske tok meg rett tilbake til gamlelandet. Det hyggelige, høflige folkeslaget som er bestemt og målrettet med et oppløftende dryss av darlings og thanks i alle sine meddelelser. Dette var et oppdrag jeg kommer til å leve lenge på! Tenk å få være med på noe sånt og samtidig få betalt for det.. Tror det kalles pur arbeidsglede!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar