søndag 26. august 2012

Norsk Sykepleierforbund 100 år


Reform Studio med Rune Larsen i spissen ga meg et spennende oppdrag i sommer, der jeg skulle style noen sykepleiere i tidstypiske sykepleierkostymer. 1890, 1950 og 1970. Den eldste unifomen var ca 100 år gammel, og var et av de mest høytidelige kostymene jeg noen gang har blitt kjent med. Det var nærmest litt creepy. Jeg sto for casting, kostymer, hår og sminke. De stakkars tre modellene som skulle være pasienter måtte bli sminket syke. Bleke og svette med mørke ringer under øynene. Det var et artig oppdrag dog og jeg ble kjent med en ny fotograf: Guro Solskjær. Benytter forresten anledningen å reklamere litt for en av byens optikere. Som seg hør og bør dro jeg innom et par optikere for å finne de tidsriktige brillene fra 1950 og 1970-tallet. Ble superpositivt overrasket da Optiker Jacobsen ( i Fredrik Langes gate) ga meg to par gamle briller helt uten videre. Fantastisk. Det er noen frynsegoder med jobben min!

 Alf var en pasient med futt og fart

 1970 talls søster

 Line som sykepleier anno 1890

 Guro in action

Mitt arbeidsbord med sminkesaker (mye fra Essens) og inspirasjonsbilder


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar