onsdag 10. august 2011

Sim Sala Trym

Trym på Bukta



Som ved et trylleslag dukket Trym opp for drøye året siden og ble min motekamerat. Jeg har sagt det før og sier det gjerne igjen, vi motefolk har et eget språk og dessverre har jeg ikke så mange å snakke med. Fagfeltet er for spesielt interesserte. Hvem bryr seg om hvor høyt i livet buksene satt i 1930 likssom? Ikke så mange. Trym studerer journalistikk på Volda og skal etter planen bli motejournalist. Om en uke flytter han til Reykjavik på utplassering. Forleden kom han til kostymelageret mitt med noen skatter han ville kvitte seg med. Alskens vintage og nymotens greier. Noen ting etter sin oldefar og flere par sko og jeans han hadde kjøpt til seg selv og aldri brukt. Som bytte fikk han forsyne seg fra mitt lager og fant seg sko, bukse, skjorte, genser, jakke og caps. Han lånte meg også et Hamsun bokssett med filmene Telegrafisten, Landstrykerene osv. Han har også hjulpet meg med idémyldring til en utenlandsk film jeg jobber med for tiden. Filmen skal være fra ca 100 år tilbake i tiden. Fantastisk utfordrende! Hamsun filmene hjelper nok på inspirasjonen. Apropos film : jeg vurderer sterkt å dra på Filmfestival i Reykjavik forresten. Vi får se.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar