mandag 21. mars 2011

Skuespillere Søkes

Nils Utsi som jeg castet til en fransk film

Det kjente nordnorske film og teaterfjeset Mats Holm Ernstsen

Den cubanske skuespillerinnen Gabriela Griffith

Jeg har en jobb å gjøre nå for å favne om skuespillere fra Tromsø og i Tromsø og ellers andre aktører fra Nord-Norge som vil at jeg skal tipse oppdragsgivere om de. Har i min tid som castingagent jobbet med både norske og utenlandske produksjoner. Jeg har levert skuespillere og statister til filmer som har vært vist både i inn og utland. Et godt eksempel er den franske filmen Robert Mitchum Is Dead som hadde premiere i Cannes. Der castet jeg blant andre de kjente nord-norske skuespillerene Maria Bock og Nils Utsi. Så nå frir jeg til skuespillerene der ute: ta kontakt på min e-post ninaerdahl@gmail.com Merk dere at mitt digitale castingarkiv ikke blir å være åpen for alle, regissører og oppdragsgivere får passord for å se de jeg representerer. Jeg skal ta godt vare på dere. Min oppgave er å være et mellomledd som formidler oppdrag til skuespillere og gir produksjonsselskapene de beste mulige valgmulighetene.

Har forøvrig vært med på produksjoner der helt uerfarne skuespillere har gått hen og vunnet Amanda for beste mannlige hovedrolle. Det skjedde med kurderen Raoulf Sarej som ble castet på en kafé til filmen Vinterland i 2005. Dette skjer jo ikke så ofte, men mitt poeng er at skuespillertalent er noe man har eller ikke har og har du det jakter jeg på deg!!!

Legger ved et klipp fra en festlig biltur under innspillingen av Robert Mitchum Is Dead, der den verdenskjente skuespilleren Olivier Gourmet og sminkøren Merethe Torkildsen har en liten bil-disputt. Liker når han sier "you drive like a woman- a baby woman" Etterhvert forteller jeg en spøkelseshistorie fra baksetet og gjett om Olivier fant materiale til å showe.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar