tirsdag 8. mars 2011

Boktips: Tivoli Redesign


Charlotte Engelmark

Mona Steffensen

Er det noen som husker Feil Farge på Brygga Ungdommens Hus? Da jeg var tenåring på 90 tallet husker jeg jeg kjøpte en oransje batikkfarget bestefarskjorte der. Designeren var Charlotte Nilsen. Mange år er gått og kreatøren holder koken med sine fargerike kreasjoner fremdeles. På KONG seminaret knipset jeg et par plagg hun har laget og på Kysten (Fylkeskultursenteret) der både Charlotte og jeg har våre verksteder hang det en salgsplakat for ei bok hun har utgitt på forlaget Marg Media som også holder til på Kysten. Mona Steffensen, produsent på Original Film (også på Kysten) hadde på seg en Feil Farge kjole her om dagen. Så mitt tips til deg: dra på bokhandelen, støtt opp om en lokal designer og bli inspirert til å sy litt du også! Det er oppskrifter i boka. Hva venter du på?

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar