mandag 23. august 2010

En liten bit av mitt nostalgiske ♥

Dette er altså bildene fra mitt siste prosjekt, moteserien i trendbilaget til iTromsø. Jeg styrte skuta og bestemte hvem , hva og hvordan og med meg hadde jeg dette dream teamet:

Foto: Marius Fiskum og Ørjan Bertelsen

Hår og sminke: Goshamei

Modeller: Ibe Sofia Helander 3 år, Kine Steien 24 år, Kåre Grundvåg 26 år, Atle Kirkegaard 58 år og Signe Landmark 98 år.

Stylingassistent: Lene Åsberg

Allround assistenter: Mia Sjøtun og Chollada Phinitduang


Teksten var denne:


NY NOSTALGI


Vi ser tilbake på en tid der klærne var hjemmesydde, strikkede og heklede. Fargene var dusere og materialene sterkere. En tid der familien holdt sammen og levde sammen. En svunnen tid, en aktuell tid. I høst kan du inspireres av de gode gamle dager.


Litt utfyllende tekst om moteserien fra spalten min "Ninas hjørne" i trendmagasinet:


Denne gangen lot jeg meg inspirere av høstens store strikketrend og hadde lusekofter, heklede sjal, såvel som hjemmesydde forkleder som gjengangere i moteserien min. Synes en landlig location passet bra og engelske Paul Smith brukte jo landsbygda i sin høstkolleksjon. Gamledager er jo for de som kjenner meg og mine prosjekter en klassiker. Nostalgikeren med stor N som jeg er. Etter å nylig ha sett tv-serien Carnivalé, som er satt i trettitallets depresjonstid tok jeg nok med meg litt inspirasjon derfra også. Moteseriens stjerner var forøvrig Signe Landmark på 98 år, en gammel danserinne som takket ja til modelljobben umiddelbart og geitekillingen Kaisa som fotfulgte oss gjennom hele fotoshootet.






1 kommentar: