tirsdag 28. februar 2012

Finsk Film Fest i Berlin

Min kjære med gratis hatt og øl

Partylokalet

Kveldens stiligste

Bålkos


Etter at suksess-filmen Rare Exports (som jeg hadde B regi på) ble spilt inn på FilmCamp har det allerede vært snakk om at to-tre andre finske filmer skal komme og spilles inn der. I Berlin fikk jeg truffet noen av disse filmskaperene på en yderst stilig filmfest. Da vi ankom måtte alle legge sine visittkort i en stor bolle. Jeg la mitt der, dørvakta tok det opp og så i speilet og ristet på hodet. "No, we need your business card!" "That is my business card" svarte jeg og da han så litt nærmere på det så jeg øyenbrynene hans heve seg. "WOW" sa han bare. Jeg nikket og smilte og gikk inn. På vei inn i lokalet lå det hatter i alle varianter. Disse var gratis. I huset vi entret hadde de fjernet alt bortsett fra de ytre vegger og tak og de hadde installert to store skjermer der de viste finske filmer. Det var gratis pizza (!) som ble laget og stekt på stedet samt øl og vin. Utenfor huset var det tent opp et bål og det var også ishockeyspill til festgjestenes fornøyelse. De hadde tenkt på alt. De hadde til og med laget egne etiketter til ølflaskene med advarsel om at den inneholdt alkohol og at at man dermed kunne bli tranformert til en finlender. Fiffig!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar