tirsdag 21. juni 2011

Perfekt Øyeblikk!


Sjefssminkør Merethe og statist Joachim

Det vibrerer i lomma på filmsettet og jeg smyger meg langt nok unna til å kunne høre en stemme si gjennom telefonen "Gratulerer med Intro-penga". Min gode kollega stuntmannen Kristoffer Jørgensen er munter i stemmen og jeg svarer i sjokk. "Ka"? "Vi fikk støtte begge to- vent litt så skal æ sjekke kor mye du fikk... 320 000 kr står det her på nettsia demmes" Med verdens største jubelutbrudd farlig nært og med tre fantastisk flotte statister ved min side stutrer jeg bare "Hæ- Ka- É det mulig- Herregud!" Faktum er at Tromsø Kommunes kulturnæringsfond INTRO tydeligvis har troen på meg og har bestemt seg for å prøve å la meg "go pro". Med pengene kan jammen castingbyrået mitt nå nye høyder. Ambisiøs har jeg alltid vært, og hardt arbeidende likeså. Med Intro i ryggen er kursen ikke så ustå som før. Nå har jeg fått sjansen å bli en viktig brikke i filmbransjen i nord og med en profesjonelt castingbyrå kan jeg levere både skuespillere og statister til både nasjonale og internasjonale filmer. Noe jeg for så vidt gjør allerede, men absolutt ikke så proft som jeg har fått muligheten til å gjøre om, la oss si, ett års tid fra nå. Bildene under er fra innspillingen rett før jeg fikk beskjeden, pluss et bilde statisten Roger tok i det perfekte øyeblikket. Jeg er forresten i lånte fjær. Det var en kald vind i Gryllefjord og jeg måtte låne det jeg fikk tak i- en genser i trippel XL. Apropos fjær, statisten på bildet var dagens helt i tjære og fjær. Statist Joachim ofret seg. Alt for kunsten i Hellfjord..

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar