torsdag 25. november 2010

Rare Exports er årets julefilm

Norgespremiere 3 desember 2010.

Sigmund fra Mellombygd Mannskor

Kjæresten var reingjeter for en dag. Heldigvis var reinen tam.

Hardbarka Tromsøkarer Tommy, Atle, Hans, Einar og Bjørn.

Militærgutter splitter pine i minus 17 midt på natta med meg som kommandant..

På denne tida i fjor var jeg på FilmCamp i 5 uker under innspillingen av den finske spillefilmen Rare Exports. Hadde B regi, dvs ga alle de tilsammen 70 statistene instrukser på hva de skulle gjøre. Castet de først. Fant de gjennom Mellombygd Mannskor, Skjold Militærleir, Målselvs barneskoler i tillegg til at jeg satte en del privatpersoner fra mitt Tromsø arkiv i sving. Hadde til og med kjæresten min med som reingjeter-statist. Den 3 desember er kinopremieren i Norge, men filmen har allerede gått sin seiersgang rundt om på festivaler worldwide. I disse dager har de utrolig nok med seg en nisse i bur i Londons Carnaby Street som et lite PR stunt. Se traileren. Spinnvill film, verd å få med seg. Men ikke ta med barna!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar