onsdag 6. oktober 2010

Dans SKALLAMANN-dansen med Maria!

Maria trenger 300 statister til å danse for seg på søndag 10/10.

Maria med statistene Trond og Atle

Regissør Maria Bock lager i disse dager musicalkomedien SKALLAMANN i Tromsø by og til avslutningsscenen trenger hun minimum 300 statister som skal gjøre en flashmob (massedans) på Tromsøs tak, Fløyafjellet. Statistene vil bli transportert opp og ned med fjellheisen førstkommende søndag. Oppmøte kl 09. Avslutning kl 15. Jeg er statistansvarlig og har oppgaven å finne disse statistene. Vi har akkurat passert 200 så jeg er ikke helt i mål enda. Bor du i Tromsø er dette absolutt noe du burde være med på. En alternativ søndagstur til fjells. Meld deg på facebookgruppa, her ligger bl. a koregrafien som er grei å se litt på før innspillingsdagen. Som takk blir det egen statist-filmvisning med fest på Verdensteateret i forbindelse med TIFF.

Maria kjenner jeg fra to tidligere prosjekt. Filmen Sommerhuset, der Maria hadde hovedrollen og etterhvert ble nominert til Amanda for og der jeg sto ansvarlig for kostymedesignet. Et par år senere møttes våre veier igjen på den fransk-norsk-polske filmen Robert Mitchum Is Dead, den eneste "norske" filmen på Cannes i år, der jeg faktisk hadde min debut som casting director (for det norske castet). Hadde også kostymedesignet på den norske delen av filmen, og på bildet er Maria fotografert sammen med to statister. Hovedrolleinnehaveren Olivier Gourmet var i filmen så ruset av han likssom hallusinerte, derav de psykedeliske overdelene på alle tre.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar