mandag 12. juli 2010

Spinnville Patrick Mohr

Patrick Mohr himself

Berlin Fashion Week 9 juli 2010

En av Patrick Mohrs bodybuilder-kaniner S/S 2010

Patrick Mohrs debutshow i 2009 der han introduserte "homeless chic"

Min "homeless chic" i 2008. Foto Ravn Steinsvik

Den tidligere internasjonale modellen Patrick Mohr vet å sjokkere med sine design. Tyskeren er utdannet på Esmod i Munich og debuterte i 2009 med et moteshow på Berlin Fashion Week der han casted hjemløse som modeller i tillegg til modeller av det mer ordinære slaget. I etterkant av dette showet skrev motejournalisten Suzy Mendes at han hadde kickstartet en ny trend "homeless chic". I sin neste visning brukte han blant andre bodybuildere med kanintenner og for et par dager siden slo han seg løs med kvinnelige modeller med skjegg! Eksentrisk, provoserende og rett frem. Ifølge han er det egentlig bare ett kjønn, så alle hans klær er unisex. Stilen hans er en blanding av avantgarde og streetwear. Personlig er jeg noe ambivalent. Like eller ikke like? Han får meg jo interessert. Googler han over en lav sko og ser jo at han har noe jeg absolutt liker. Hans personlige stil er kul, intervjuet er sjarmerende men han er vulgær og frastøtende i noen av de tingene han presenterer, og da mener jeg ikke den hjemløse stilen for den har jeg brukt selv i 2008 da jeg lagde bagladies av Sydsamisk teater.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar