mandag 7. juni 2010

Veien til ungdomskilden

The Fountain of Youth

Hjelp!

I min ungdom på slutten av 90 tallet

I dag kommer jeg med et aldri så lite hjertesukk og hvis du er purung med naturlige rosenrøde eplekinn er nok ikke dette innlegget så veldig spennende antar jeg. Jeg har noe å innrømme. Jeg har krøpet til korset og fått meg min egen hudpleier. Noe skjer når man bikker 30, smilerynkene blir litt mer framtredende, huden litt dvaskere og hudfargen ikke lenger er så vital som før. Men etter å ha vært et vanedyr som har brukt mine eiegode Eve Lom og Kiehls produkter i et helt tiår, bestilt på nett og pleid meg selv- igrunn vært flink pike, fant jeg ut at nok var nok. Jeg bestemte meg for å søke litt profesjonell hjelp og heldige meg hadde ikke så langt å gå for Tromsø har jo fått sitt eget dagspa. Knock-knock! Jeg banket på døren og ble ønsket velkommen av noen nydelige Essens jenter, alle velfrisert med plettfri hud og pene uniformer. På rekke og rad sto lekre produkter og ropte etter min oppmerksomhet. Jeg ble geleidet inn på et delikat behandlingsrom, lagt ned på en seng med varmepute rundt nakken, teppe, behagelig musikk og god lukt. Min behandler startet med en såkalt jetpeel, på godt norsk en høytrykksspyling av ansiktet etterfulgt av en PCA behandling som luktet sterkt av mandel og prikket behagelig i huden. Etter en liten time var min aller første hudseanse ferdig, og ut gikk jeg med et nybehandlet og friskt ansikt. Nå en uke etter har jeg fortsatt en liten glød i ansiktet og om det var behandlingen, mine nyinnkjøpte PCA produkter eller mitt aller første solpudder vites ikke. Det er en nytelse å unne seg litt luksus i hverdagen. Jeg kan ikke hud som ekspertene kan og ungdommens glød kommer ikke av seg selv lenger. Jeg er redd jeg kommer til å bli avhengig. Så får tiden vise om ungdomskilden gir resultater..

PS! Hvis noen undrer på hvor langt jeg er villig å gå er spa bra, men plastisk kirurgi uaktuelt! Fikk en kommentar nemlig og ble nødt til å tilføye dette.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar