fredag 11. juni 2010

PopUp Shop fenomenet

Noen håndplukkede Passion for Fashion plagg.

Pop up shops er en trend som ble startet av Comme des Garcons med deres guerilla stores i 2004. Det er et perfekt konsept i vår tid, der ting blir hypet opp for så plutselig å forsvinne og så dukke opp igjen i ny drakt. Dette er et fenomen fra byer som Berlin, London, New York og Tokyo, hvor eksklusive brands noen ganger selges i utsalg som ikke var der forrige uke om som ikke kommer til å være der neste uke

I vinter hadde scenografen Hege Pålsrud & Co en loppisimpro "for what its worth" på Verdensteateret der jeg hadde mitt eget lite utsalg av vintage klær. På noen få timer hadde jeg solgt for flere tusen kroner og lykken var stor. Etter dette har jeg dagdrømt om å lage en slags egen pop up shop, one day only, der folk har sjansen å kjøpe mine gamle skatter som har vært brukt i forskjellige filmer, foto eller show og altså er "brukt opp" for min del. Så plutselig hadde jeg et møte med Steen & Strømledelsen fra Oslo og da fortalte de meg om et helt fantastisk konsept og samarbeid de hadde med Coca Cola i vår. Oslo og Stavanger var de heldige som fikk ha " Passion for Fashion" pop up shops på sentrene sine. Oslostylisten Kjersti Andreassen hadde reist til København og London og kjøpt inn helt nydelige plagg og tilbehør som hun presenterte kolleksjonen "Coca Cola Light Vintage Collection by Kjersti Andreassen." Dette var Norges første Pop up Shop. I høst skal Steen & strøm Tromsø ha motedager på senteret med visninger med designere og andre motehappenings og jeg drømmer om en "Vintage collection by Nina Erdahl". Tiden vil vise om vi får det til. Man kan jo håpe og drømme..

2 kommentarer:

  1. Fantastisk! En ekstra liten føleslse av å handle eksklusivt :)

    SvarSlett
  2. Kanskje ikke helt samme stil og ambisjoner over min "fjøsbutikk" som jeg håper å realisere i sommer, men artig konsept, ja! Håper å se mere av det - og av deg og ditt arbeid:)

    SvarSlett