søndag 26. august 2012

August Fools Casting


I september skal jeg dra på en filminnspilling til Andenes med den finske filmen August Fools og i den forbindelse reiste jeg til Andenes i sommer for å gjennomføre en statistcasting. Oppmøtet var ikke imponerende men helt greit. Ca 20 stykker møtte opp, så vi har heldigvis nok statister til filmen. Trodde det skulle møte opp flere i og med at jeg hadde fikset et oppslag i Andøyposten, men som en av mine Andenes-kontakter sa "det har aldri vært en statistcasting her før så folk synes kanskje det er litt skummelt" Min "Ainnes"-venninne Renate, som er en av modellene mine, var tilfeldigvis hjemme på sommerferie, så hun stilte opp som guide i tillegg til at hun hjalp meg litt med castingen. Fikk sett et par steder som ga inntrykk. Fargeklatten, et hus stappfullt av kreativitet i form av kunst og håndverk i mange varianter. Innehaveren har blant annet et torvmuseum jeg fikk se og hun var full av historier om de fine gamle husene i nærmeste omkrets til huset Fargeklatten. Familier på ti som hadde bodd sammen på ett rom for eksempel. Helt normalt i de gode gamle dager. Fikk også henge ut i et gammelt fengsel som nå fungerer som utested og restaurant:  Arresten. Deilig mat og kult sted, anbefales. Morten, en av de som møtte opp på statistcastingen steg forresten i gradene og fikk seg en rolle som politimann. Han har bakgrunn fra revy og teater og er karismatisk som få. Stas å treffe nye folk. Gleder meg til innspilling med både han og resten av statisgjengen fra Andenes


 Fargeklatten

 På torvmuseét

 Renate

Morten


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar