onsdag 2. november 2011

På skolebenken igjen..




Skoleeleven ikledd "my fair lady" hatt


Tidlig i høst søkte jeg om å få delta på et kompetansehevingskurs på Operaen i Oslo og heldige meg fikk være med! Tre samlinger (x 2 skoledager) i hovedstaden er opplegget og nå er den første samlingen unnagjort. Det var skikkelig inspirerende å delta på dette mote og drakt-historiske kurset og i en forsamling av hovedsaklig teateransatte var jeg den eneste stylisten. Selv om jeg ikke kan trylle frem rokokko eller barokkplagg som de drevne syerskene kan, er jeg nå noen hakk mer opplyst om hva de forskjellige epokene dreide seg om. Nå har vi gått igjennom oldtiden fram til 1800 tallet. Neste samling er 1800 og 1900 tallet. Jeg moill-koser meg med dette og jeg har til og med en innlevering som må leveres senest 1 des. Ekte skoleelev altså. Wow!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar