søndag 18. september 2011

Blonder og perler i 1921



Ca 100 år gammelt klenodium med lortluke


I dag hadde vi kostymeprøvene til en film jeg jobber som kostymedesigner på. Pomor Film er inne som co-produsent på en canadisk spillefilm som har en sekvens fra Norge i 1921. Ellen og jeg har jobbet med dette prosjektet de siste par ukene. Hun har fått sy noen plagg og ellers har vi sammen funnet fram klesplagg fra mitt kostymearkiv i tillegg til at vi har leid ting hos Kulta og HT. Alfhild, en gammel kollega fra Åsgård har atpåtil strikket sjalet på bildet over på bestilling fra meg. Kostymeprøvene gikk kjempebra og nå gleder vi oss til å reise på filminnspilling i morgen! Skuespillerene er nok velkjent for de fleste, men som vanlig holder jeg kortene tett til brystet om hvem de er. Men noen av klesplaggene får dere i det minste se. En perle er for eksempel undertøysklenodiumet jeg har hatt i mitt lager en stund: med mamelukkben og såkalt "lortluke". Skjørtet på det nederste bildet har Ellen sydd. Jeg er så utrolig glad for at vi to er blitt et team: et vaskeekte dreamteam.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar