søndag 28. august 2011

Indigenous Streets Oslo-stunt


God stemning!

Maria instruerer

Kjelleren min er ideell for catwalkøvinger


Mens jeg var i London fikk jeg telefon fra selveste veiviseren sjøl, Mikkel Gaup. Han skulle lage en veldedighetshappening for Oslo Sami Searvi og hadde fått med seg at jeg styrte med Indigenous Streets på Riddu. I og med at arrangementet hans var til inntekt for Utøya var jeg ikke tung å be når han ville at vi skulle ha et lite innslag. Sammen med mange andre samiske artister, som eksempelvis Steinar Albrigtsen skulle vi få vise oss frem. Fra London kontaktet jeg fire av Riddu modellene og tre av de kunne og Simone som ikke kunne fikk en eiegod stand-in: Maria Larsen som også tok på seg koreografioppdraget. Den samiske avisa Avvir skrev blant annet følgende "En høy smellvakker jente går omtrent som modellen Naomi Campbell nedover catwalken: raskt, full av selvtillitt og med det ørlille vrikket som gjør at man bare må se". Jeg hadde ikke anledning å reise til Oslo selv på grunn av andre forpliktelser desverre, men modellene mine er drevne de og etter en liten prøve og øve seanse hjemme hos meg reise de avgårde og representerte Indigenous Street.


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar