tirsdag 9. august 2011

Back to basics i Børselv


Min samiske bestefar (morfar)

Pappa

Hytteskiltsnekring

Primitiv hårvask

Dagen etter Hellfjords siste dag i nord (25 juli) satte jeg og min sønn oss på flyet til Banak hvor vi tok oss en snau ukes ferie. Uten innlagt vann og med fasiliteter til et minimum ferierte vi sammen med mine foreldre i god gammeldags stil. Vi bodde i min avdøde bestefars gamle hus som vi bruker som hytte. Dagene gikk til steinplukking, bærplukking, møter med alskens dyr (høydepunktet var da vi traff en revefamilie på fire i skogen) og snekring m.m En personlig høydare var faktisk å vaske håret i den iskalde Børselva. Pappa lagde fin stemning med sang og spill hver eneste dag og det ble en nydelig liten ferie for oss alle.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar