torsdag 17. mars 2011

Et lite døgn med ei gammel røy

Damstredet. Kjerstis hus er det lille grå.

Lørdags kveld med Søstrene Anfinnsen

Kjersti-bijouteri

Søndagspromenade


Når jeg nå en gang skulle på forretningsreise til hovedstaden passet jeg på å si ifra i god tid for å være sikker på at at jeg fikk krafset til meg litt Kjersti-tid også. Det er ikke så ofte vi får se hverandre dessverre. Ankom lørdagskvelden kl 18.30 og vi skiltes nøyaktig ett døgn etter. Da hadde vi:
-Spist en fantastisk gryte bestående av min gourmetfavoritt kongekrabbe + laks og breiflabb.
-Drukket nydelige "Kjersti drinker" (hun kan sakene sine) med vår favoritt Golden Cock gin og ferske bringebær for å nevne noe. Og cava, cava, cava.
-Gått på en rockebar (Bonanza på Jernbanetorget), der de fleste guttene hadde langt hår og klesstilen hadde mange fellesnevnere med filmen Winter's Bone
-Tatt i bruk uvanlige triks. Kjersti hadde laget en spåkopp ala barneskolen, med mange gode spørsmål og desto flere brilliante svar fra våre håndplukkede småskeptiske spåobjekter.
-Spisk indisk nattmat på Grønland og hygget oss maksimalt
-Sovet til langt på dag -en sjelden nytelse
-Gått en søndagspromenade og skaket opp noen ender
-Spist en sen lunsj under pledd utenfor fru Hagen på Grünerløkka, en hot spot for trend spotting
-Fotografert forbipasserende gatemote-mennesker
-Kommet for sent til bruktmarkedet på Blå men knipset en o så stilig søndagssliten frakkemann.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar