søndag 20. februar 2011

Sjokkartet sminkeshopping

Trude

The shop of choice: Boots!


I dag var jeg så heldig å henge noen timer med min gamle Tromsø-venninne Trude. Hun er daglig leder på Space NK (a leading luxury retailer) og en ringrev innenfor makeup bransjen, med lang fartstid som makeup artist og med utallige oppdrag bak seg. Da jeg, med pengeboka klar, spurte henne om råd og tips ble jeg lang i maska. Hun mente jeg skulle kjøpe noen av sminkeproduktene mine på Boots! Hva? Etter en årrekke som merkesoss på hud og sminke kunne jeg ikke ha blitt mer forundret. Med paffe meg på slep samlet Trude sammen noen gjennomtenkte produkter og for under femhundrelappen -tilsammen- hadde jeg jammen fått meg ny foundation, pudder, rouge, øyenbrynsblyant, eyeliner, øyenskygge og mascara. Ikke alt kan kjøpes billig dog, kunne Trude fortelle, merkeløse highlightere og primere for eksempel kan ende i skandale. Takk og pris for venner som kan sakene sine. Gleder meg til å sminke meg i morgen.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar