mandag 28. februar 2011

Med kropper som lerret

Tove Solbakk

Toves kunst

Sydsamisk teater øver til stykket GON i 2010

Mitt første møte med Tove dreide seg om dette.

For ca et år siden var jeg så heldig å samarbeide med Tove Solbakk på en forestilling for Sydsamisk Teater til vinterfestuka i Mo i Rana. Tove er ei spennende dame med en helt unik spesialitet: nakne kropper. Da vi møttes i fjor gjorde hun en sminkejobb jeg hadde gjort forarbeidet til (konsept og innkjøp). Kroppene var dog ikke nakne. Jeg og Lene Åsberg hadde laget kostymer. Ikke den mest utfordrende jobben for Tove, som flere ganger har vært med i verdensmesterskap i bodypaint må vite. Men vi møttes, og godt var det. Jeg møtte henne igjen i Bodø her om dagen, der hun for tiden jobber med en forestilling om teskjekjerringa. Hvis du leser dette og synes konseptet bodypaint er spennende og atpåtil kunne tenke deg å smykke deg med et maleri rett på kroppen si ifra. Planen er å få til et eller annet sammen i 2012.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar