onsdag 24. november 2010

God kjemi!


Et snaut halvår er gått siden jeg hoppet i det og skaffet meg min egen hudpleier, Cathrine på Essens. Her om dagen foreslo hun en kjemisk peel og selv om jeg syntes det høres litt voldsomt ut først er jeg lykkelig for at jeg turte. Selve behandlingen var som vanlig, liggende lunt under ei dyne med oppvarmet nakkestøtte og behagelig musikk i kabinettet. Etter at huden var preppet kjente jeg en duft som luktet som en krysning mellom konjakk og negelakkfjerner. Navnet var PCA Sensi Peel, en mild type kjemisk peel, og det samme merket som jeg bruker morgen og kveld i skjønnhetsregimet mitt. Dagen etter behandlingen merket jeg at jeg hadde bittelitt tørr hud på haka, men det var forbigående for neste dag kjennes huden min så myk som jeg ikke huske å ha kjent den før.

Hva er denne type peel godt for da?

1) for å fjerne døde hudceller (derav den tørre huden på haka)
2) for å jevne ut hudtonen
3) for å redusere utbrudd

Jeg anbefaler dette på det varmeste. Er det ikke sånn at man må lide litt for skjønnheten? Faktum er at min lille erfaring med kjemien var langt fra en lidelse. Bare prøv du også, om du som meg, har passert dine glansdager og dine første tre tiår..

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar