mandag 6. september 2010

Stilige Nikoline


Savner å knipse jenter til bloggen min. Synes de fleste har den samme stilen. Men av og til og heldigvis, er det noe som glitrer blant gråsteinene og her forleden var det Nikoline 17 år fra Andøya. Det var noe bohemsk over stilen hennes. Først trodde jeg hun gikk med skjørt. Men det var ei bukse og skoene var sånne herreaktige dress-sko med hvite sokker i. Strikkajakken var min favoritt. Men sammensetningen av antrekket var sånn passelig eksentrisk og veldig stilig. På spørsmål om hvor hun vanligvis finner klærne sine var svaret "på kvisten hos bestemor og på loppis". Vi lever forresten i en liten verden. Samme dag hadde jeg lunsj med ei god venninne og jeg, glad og fornøyd, viste frem bildet av stilige Nikoline. Heter hun Spjelkavik? spurte min venninne. Ja!? sa jeg og fikk jeg vite at Nikoline sju år gammel, i en nydelig penkjole, gummistøvler og med langt blondt englehår hadde sunget Pie Jesu og rørt koret venninnen min synger i til tårer. Etter dette ble det en tradisjon at Nikoline synger den samme sangen hvert år på sommeravslutningen på Hisnakul på Andenes.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar