lørdag 24. juli 2010

UCW



Spacewoman

Over en periode på ca en måned har jeg tatt tre behandlinger med den såkalte UCW (Universal Contour Wrap). Dette er en behandlingsform som i sin tid ble utviklet for nyrepasienter som trengte å avgifte kroppen. Som bivirkning fant de ut at man mistet cm på denne måten. Jeg prøvde meg av den enkle grunn at jeg ville rense kroppen min. Føler meg jo ikke akkurat overvektig, så det var ikke derfor. Er dog 10 kg mer enn jeg var da jeg jobbet som modell, men hva er det de sier- mer å ta i mer å være glad i? Uansett- fikk vite om UCW tilfeldig da jeg var på en ansiktsbehandling på Essens. Forsto det sånn at dette var en Hollywoodhemmelighet som kjendisene bruker før de skal på den røde løperen. Har jo ingen rød løper jeg da, livet mitt er ikke så veldig glamorøst, men hudpleieren fikk meg interessert da hun begynte å snakke om helsegevinsten. Behandlingen foregikk på denne måten: splitter pine med unntak av en mindre flatterende engangstruse ble kroppen min pakket inn i våte leirebandasjer. Så kom spacedrakten på og jeg fikk ligge i en time under et deilig teppe i mørket med beroligende musikk på og kanskje ikke så rart: jeg sovnet av. Centimeter-måling før og etter ble gjennomført og resultatet mitt ble utrolige 18 cm, men den følelsen jeg sitter igjen med er tanken på et sunt og frisk legeme. Eller ihvertfall erkjennelsen om at jeg har gjort det lille ekstra for meg selv!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar