mandag 14. juni 2010

English Rose



I helga hjalp jeg min gamle klassekamerat gjennom ni år og filmskaper Ole Giæver med castingen til hans nye spillefilm "Mot Å". Han har skrevet et sterkt manus som bl.a. omhandler sorg. Mange jenter stilte opp til audition, flere enn vi hadde forventet og blant kandidatene var Kine Steien. Først var det hennes utrolige skjønnhet som fanget meg, og da hun prøvespilte med Ole mens jeg filmet kjente jeg en klump i halsen og etterhvert noen tårer trillende nedover kinnene. Hun var fenomenal til å improvisere og hadde et personlig og sårt uttrykk. Jeg var bergtatt. Hun hadde ingen som helst erfaring fra filmbransjen og hadde lest om prosjektet i avisa. Jeg hadde aldri sett henne før. I mine øyne så ut som en victoriansk english rose. Gjett om jeg blir å bruke henne i mine prosjekter framover, hvis hun har lyst.. Om Ole likte henne like godt som meg vet jeg ikke, men uansett: Nostalgia arkivet har blitt en rose rikere. En 1.60 på sokkelesten vakker sådan.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar