tirsdag 29. juni 2010

De syv sorter


Mine syv sorter

Nå har jeg hatt mitt eget lille eksperiment i ca en mnd og tenkte jeg skulle komme med en liten statusrapport om hvordan det har gått med meg og ungdomskilden. For de som ikke leste mitt forrige hjertesukk om det å bikke 30 og hva det innebærer, er det kort fortalt som følger: jeg har fått min egen hudpleier og gjør alt hun sier. Hver morgen og kveld går jeg igjennom noe kjæresten min kaller et voldsomt skjønnhetsregime. Fin hud er ikke gjort ved et fingerknips. I hvertfall har ikke jeg det sånn. Ifølge min hudpleier har jeg en irritert hudtype. Huffda. Med andre ord: jeg er hjelpetrengende. Jeg er clueless og spurte f.eks min hudpleier: når skal man begynne med øyekrem? Hun svarte når man begynner å bruke maskara. Ups! Begynte å sminke meg i åttende klasse, det er skal vi se -over 15 år siden. Jeg skjemmes litt over min egen uvitenhet.. Det var på høy tid at jeg søkte hjelp. Jeg har blitt anbefalt å holde meg til en serie produkter, og for å være ærlig forventet jeg en negativ reaksjon i begynnelsen siden huden plutselig fikk noe helt nytt å forholde seg til. Men nei. Føler at huden har tatt imot produktene med et smil og atpåtil fått en ny renessanse. Jeg hører meg selv skryte til alle mine venninner om denne fantastiske oppdagelsen. Min irritasjon har avtatt bittelitt og huden føles mer vital. Får se hva fortsettelsen blir. Deilig å la andre legge føringer. De som har peiling. Imellomtiden skal jeg nyte mitt nye skjønnhetsregime. Stellet er ikke det samme som før nei, men akk så deilig med litt luksus i hverdagen! Sa jeg PCA? Merket du burde løpe og kjøpe. På vidunderlige Essens i Tromsø.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar