tirsdag 29. juni 2010

CARNIVALE

Den beste serien ever

Noen av artistene i serien

Autentisk bilde av en amerikansk familie herjet av depresjonen

Nydelige Camilla Bersvendsen kledd i en sliten Nostalgia kjole

Einar Bersvendsen tigger i min moteserie Finanskrise Skillingsvise

Dån, smelt, hjerter og smerter. Aldri har jeg vært så trollbundet av en tv-serie. For sånne som egentlig aldri ser på tv er jo bokssett en fantastisk oppfinnelse og da jeg kom over første sesong til halv pris på video verden slo jeg til. 12 episoder fikk ben å gå på og sesong to ble lastet ned umiddelbart og nå etter å ha sett en hel serie fra begynnelse til slutt kjenner jeg at jeg lengter etter den allerede og det er bare to dager siden jeg så den aller siste episoden. Ingen happy ending, ingen håp for en bedre framtid. Amerikas depresjon på 30 tallet har lenge fasinert meg visuelt. Lagde en moteserie for gratisavisa Grus i 2008 der jeg hadde hentet inspirasjon fra autentiske bilder fra den tiden. Tilbake til Carnivale: den var bare helt nydelig. Scenografien, kostymene og fargene. Dempede farger. Historien om kampen mellom det gode og det onde. Himmel og helvete. Jeg vil ha mer-mer -mer. Men det fins ikke mer..

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar