fredag 21. mai 2010

Skinnjakken

Kjekkasen James Dean

Halvard Rundberg prøver min pappas bikerjakke fra 70-tallet

Kostymeprøve før forestillingen Riddu Rock Sirkus 2007

En av mine venninner sa her om dagen at på sine kjipeste dager skal det ikke mer til for å føle seg bedre enn å ta på seg skinnjakka si. Hverdagens kjas og mas er velkommen og hun er rustet for hva det måtte være. I så måte kan man vel si at skinnjakka er et kraftfullt plagg. Var i Oslo nylig og hvis det var et plagg jeg beit meg merke i så var det skinnjakken. Det florerte skinnjakker i Oslos gater. Et representant for den svarte skinnjakken må vel være nydelige James Dean. På Riddu Riddu i 2007 fikk jeg sjansen å kle opp ti rockegutter i skinnjakker, jeans og hvite t-skjorter ala Dean i Rotløs Ungdom anno 1955. Skinnjakken lenge leve.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar