onsdag 24. mars 2010

Dyrisk mote

Katharine Hepburn i filmklassikeren Bringing up Baby fra 1938

London gatemote Foto: Vanessa Bon

Reykjavik gatemote fra facehunter.com

Paris Hiltons leopard fiasko

Motebransjen tar jo stadig inspirasjon fra dyreriket og min forrige post om Chanel var et godt eksempel på det. Nå når moteukene har sagt takk og farvel for denne gang skal jeg framover blogge litt mer om hva som skjer på gateplanet og hva vi kan finne i butikkene. I dag vil jeg skrive litt om klassikeren leopardprint. Elsk den eller hat den, leoparden kommer inn i motebildet nesten hver eneste sesong. På butikkene på Nerstranda nå finner du mange varianter av leopardprint og jeg vil spesielt trekke fram en jakke fra Swag. Den er i juksepels og er nydelig. Men å bruke store plagg med dette mønsteret krever at resten av antrekket er dempet helt ned. Når jeg styler bruker jeg alltid kun et plagg eller tilbehør i leopardmønster. Noe som fungerer fint sammen med leopard er svart skinn. Dette er også noe du kan få kjøpt i mange av Nerstrandas butikker. Volt f.eks har mange varianter skinnjakker for menn og Sorbet og Freequent har mange forskjellige plagg i skinnimitasjoner, skjørt, kjoler, vester og jakker.


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar