tirsdag 22. februar 2011

Gode gamle Broadcasting

Agent Danny, min læremester


I over tjue år har castingbyrået Broadcasting holdt koken med et arkiv av både statister, modeller, talenter og skuespillere. I årene jeg bodde i London var jeg representert av de. (I tillegg til å være i modellbyrået IMG) Oppdragene jeg gjorde med Broadcasting var hovedsaklig tv-reklamer og musikkvideoer, det var en herlig tid. Å være statist i en musikkvideo for eksempel, kunne kreve at jeg danset hele dagen. Helt greit det, den gang da. Ti år senere er det ikke jeg som står for dansinga. I dag var jeg utplassert hos byrået med det formålet å lære mest mulig for å kunne sysselsette diverse talenter i mitt område (Nord-Norge) på sikt. Siden 2008 da Pomor ga meg et castingoppdrag for Gilde har jeg jevnt og trutt jobbet med å bygge opp et arkiv, men nå like før jul fikk jeg penger til et castingbyrå-forprosjekt fra INTRO. I dag fikk jeg avsluttet en milepælaktivitet i mitt prosjekt: å være utplassert på mitt gamle Londonbyrå. Dagen var helt fantastisk. Agent Danny og jeg gikk overens som "a house on fire". Vi kommer helt klart til å holde kontakten. Han er min læremester. Med meg i bagasjen hjem har jeg ikke bare utallige råd og tips, jeg har også en oversettingsjobb å gjøre. Danny har nemlig gitt meg opptaksskjemaene de bruker til sine klienter. De fornyer sitt arkiv hver tredje måned og inviterer nye fjes til å bli med i sitt arkiv.

Merk deg datoen 19 mars kl 12-14. Da arrangerer nemlig jeg en ÅPEN CASTING på Kulturhuset i Tromsø. Alle er velkommen! Dette blir startskuddet på min nettside, mitt arkiv av mennesker. Alle som har gjort oppdrag gjennom meg og som fortsatt vil bli representert må ta kontakt. Nå tas nye bilder av alle mann alle. Lyst å svinge deg i filmruta, tvruta eller lignende? Møt opp davel.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar